Terapeuta integracji sensorycznej Warszawa Mokotów. Terapeuta integracji sensorycznej Wilanów. Terapeuta integracji sensorycznej Ursynów.
W jakich problemach pomaga terapeuta integracji sensorycznej Warszawa:
Po pomoc do specjalisty intergracji sensorycznej powinniśmy zgłosić się gdy zauważamy że ruchy dziecka są niezgrabne i niezręczne.
- Ubieranie i inne czynności manulane sprawiają dziecku trudność.
- Dziecko często upuszcza przedmioty lub niezauważa ich pod nogami,
- Złożone ruchy, kordynacyjne sprawiają dziecku problem (skakanie przez przeszkodę, skakanie na trampolinie balansowanie, rzucanie, łapanie)
- Szczególnie zalecana pomoc integracji sensorycznej gdy dziecko unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, boi się huśtania, kręcenia na karuzeli, ma kłopoty ze złapaniem piłki, myli strony prawo-lewo.
- Dziecko ma słabą równowagę, bardzo często potyka się, przewraca, schodzi ze schodów krokiem dostawnym.
- Ma osłabione lub wzmożone napięcie mięśniowe,
- W bodźcach dotykowych – nie lubi chodzić boso lub nie lubi i nie chce zakładać skarpetek, drażni go noszona bielizna, trudności z majetczkami, rajstopkami, spodenkami obcisłymi, uwieranie, swędzenie, nitki, metki, nowe ubrania sprawiają dyskomfort, trudność także może sprawiać mycie włosów, czesanie, podczas mycia zębów czasami może pojawiać się odruch wymiotny.
- Współpracy terapeuty integracji sensorycznej oraz dietetyka dziecięcego wymagają takie trudnosci dziecka w pokarmach; dziecko zjada tylko pokarmy o określonej konsystencji, przy posiłkach brudzi się, wypadają sztućce z rąk,
- Świat zapachów: dziecko często mówi, że ktoś lub coś brzydko pachnie, zapachy pokajawijące się w otoczeni drażnią i dekoncentrują dziecko
- Dziecko długo się ubiera, nie potrafi zapinać guzików, wiązać sznurowadeł należy skorzystać z pomocy także terapeuty ręki i motoryki małej usprawniając motorykę.
Objawy i trudności mogące stanowić wskazania do diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej to:
- Podwyższony poziom pobudzenia i aktywności (nadruchliwość),
- Obniżony poziom aktywności (ociężałość, pasywność, brak tolerancji na ruch, niepewność podczas poruszania się),
- Trudności z koncentracją uwagi,
- Opóźniony rozwój ruchowy, niezgrabność ruchowa, obniżony poziom koordynacji wzrokowo – ruchowej, trudności z utrzymaniem równowagi, problemy z samoobsługą i samodzielnością,
- Zaburzenia praksji czyli planowania motorycznego,
- Zaburzenia percepcji słuchowej,
- Zaburzenia percepcji wzrokowej,
- Trudności z nauką: czytaniem, pisaniem, matematyką (trudności z rozpoznawaniem liter, cyfr, mylenie i odwracanie liter, pismo lustrzane, przekręcanie sylab, wyrazów, czytanie wyrazów od końca, trudności z pamięciowym opanowaniem rachunków), dysleksja rozwojowa,
- Obniżona sprawność w zakresie grafomotoryki (nieprawidłowe napięcie mięśniowe, nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, szybka męczliwość, podpieranie się podczas pisania, czytania)
Terapia ręki i motoryki małej zalecana gdy:
- występują zaburzenia w zakresie motoryki małej; w szczególności rysowanie, malowanie, pisanie
- problemy z wykonywaniem zadań samoobsługowych
- zakłócenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
- trudności szkolne związane z ładnym pisaniem, dokładnym rysowaniem
- trudności z podejmowaniem wszelkich czynności manualnych
- trudności w koncentracji uwagi