Integracja sensoryczna dla dzieci z trudnościami w nauce Warszawa. Integracja sensoryczna u dziecka z dysleksją rozwojową Warszawa. Integracja sensoryczna w dysleksji rozwojowej Warszawa.

Terapeuta integracji sensorycznej Warszawa Mokotów. Terapeuta integracji sensorycznej Wilanów. Terapeuta integracji sensorycznej Ursynów. 

W jakich problemach pomaga terapeuta integracji sensorycznej Warszawa:

 

Po pomoc do specjalisty intergracji sensorycznej powinniśmy zgłosić się gdy zauważamy że ruchy dziecka  są niezgrabne i niezręczne.

  • Ubieranie i inne czynności manulane sprawiają dziecku trudność.
  • Dziecko często upuszcza przedmioty lub niezauważa ich pod nogami,
  • Złożone ruchy, kordynacyjne sprawiają dziecku problem (skakanie przez przeszkodę, skakanie na trampolinie balansowanie, rzucanie, łapanie)
  • Szczególnie zalecana pomoc integracji sensorycznej gdy dziecko unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, boi się huśtaniakręcenia na karuzeli, ma kłopoty ze złapaniem piłki, myli strony prawo-lewo.
  • Dziecko ma słabą równowagę, bardzo często potyka się, przewraca, schodzi ze schodów krokiem dostawnym.
  • Ma osłabione lub wzmożone napięcie mięśniowe,
  • W bodźcach dotykowych – nie lubi chodzić boso lub nie lubi i nie chce zakładać skarpetek, drażni go noszona bielizna, trudności z majetczkami, rajstopkami, spodenkami obcisłymi, uwieranie, swędzenie, nitki, metki, nowe ubrania sprawiają dyskomfort, trudność także może sprawiać  mycie włosów, czesanie, podczas mycia zębów czasami może pojawiać się odruch wymiotny.
  • Współpracy terapeuty integracji sensorycznej oraz dietetyka dziecięcego wymagają takie trudnosci dziecka w  pokarmach; dziecko zjada tylko pokarmy o określonej konsystencji, przy posiłkach brudzi się, wypadają sztućce z rąk,
  • Świat zapachów: dziecko często mówi, że ktoś lub coś brzydko pachnie, zapachy pokajawijące się w otoczeni drażnią i dekoncentrują dziecko
  • Dziecko długo się ubiera, nie potrafi zapinać guzików, wiązać sznurowadeł należy skorzystać z pomocy także terapeuty ręki i motoryki małej usprawniając motorykę. ​

Objawy i trudności mogące stanowić wskazania do diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej to:

 

  • Podwyższony poziom pobudzenia i aktywności (nadruchliwość), 
  • Obniżony poziom aktywności (ociężałość, pasywność, brak tolerancji na ruch, niepewność podczas poruszania się),
  • Trudności z koncentracją uwagi,
  • Opóźniony rozwój ruchowy, niezgrabność ruchowa, obniżony poziom koordynacji wzrokowo – ruchowej, trudności z utrzymaniem równowagi, problemy z samoobsługą i samodzielnością,
  • Zaburzenia praksji czyli planowania motorycznego,
  • Zaburzenia percepcji słuchowej,
  • Zaburzenia percepcji wzrokowej,
  • Trudności z nauką: czytaniem, pisaniem, matematyką (trudności z rozpoznawaniem liter, cyfr, mylenie i odwracanie liter, pismo lustrzane, przekręcanie sylab, wyrazów, czytanie wyrazów od końca, trudności z pamięciowym opanowaniem rachunków), dysleksja rozwojowa
  • Obniżona sprawność w zakresie grafomotoryki (nieprawidłowe napięcie mięśniowe, nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, szybka męczliwość, podpieranie się podczas pisania, czytania)

 

    Terapia ręki i motoryki małej zalecana gdy:

 

  • występują zaburzenia w zakresie motoryki małej; w szczególności rysowanie, malowanie, pisanie
  • problemy z wykonywaniem zadań samoobsługowych
  • zakłócenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • trudności szkolne związane z ładnym pisaniem, dokładnym rysowaniem
  • trudności z podejmowaniem wszelkich czynności manualnych
  • trudności w koncentracji uwagi